اندکی تحقیق در مورد کشتی نوح
طوفان و سیل در زمان حضرت نوح در سطح وسیعی بوسعت کره زمین واقع شده است.
به اعتقاد مسیحیان و بنا به کتاب مقدس، این حادثه عظیم و دهشت آور، برای تنبیه
مردمان آن روزگار که دست به سرکشی زده بودند و به منظور نجات نوح و پیروانش واقع
شده بود. بررسیهای زمین شناسی در نقاط مختلف دنیا، نابود شدن و مرگهای دسته
جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه ای غیر منتظره نشان می دهد. برخی از این حوادث
با زمان طوفان نوح همخوانی دارد.
وجود لایه های مخلوط فسیل شده حیواناتی چون فیل، پنگوئن، ماهی، درختان نخل و
هزاران هزار گونه گیاه جانوری، تأییدی بر این واقعیت است. این سنگواره ها که بعضاً در
برگیرنده حیوانات مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر (در کنار هم) هستند، نشان می
دهند که با فرونشستن آب، جانوران و گیاهان خارج شده، در زیر رسوبات مانده و به فسیل
تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از جانوران خشکی و دریا، حاره و قطبی که مرگی آنی و
دلخراش را روایت می کنند.
داستان کشتی نوح از گذشته های دور مورد توجه اقوام مختلف بوده است. مورخان از
2000 سال پیش نقل کرده اند که توریست ها و مسافران کنجکاو بسیاری از قدیم این
منطقه را در کوههای آرارات کشور ترکیه، مورد بازدید قرار می دادند و گاهی تکه های
کوچکی از آن به غنیمت برده می شد. در تاریخ آمده است که حدود 800 سال قبل از
میلاد
مسیح، آشوریان اقدام به ورود به کشتی کردند و موفق به ورود به طبقه سوم آن
که در زیر زمین واقع شده بود شدند. این نشان می دهد که اقوال مختلف در مورد
موقعیت جغرافیایی کشتی، متفقند.
تکنولوژی پیچیده در ساخت کشتی
اینجا صحبت از ساخت یک قایق کرجی کوچک هشت نفره با ظرفیت چند حیوان کوچک
نیست. بحث بر سر تکنولوژی پیچیده ای است که مهارت ذوب فلزات، ابزار پیشرفته و
نیروی انسانی حاذق می طلبیده است. از آنجا که یاران حضرت نوح تعداد بسیار کمی بوده
اند، این سؤال پیش می آید که نوح براستی چگونه این کشتی را ساخته است. کشتی
ای
که تاکنون از عجایب کتب مقدس به شمار می رفت و اکنون یک واقعیت علمی لمس
شدنی است. آیا نوح به تنهایی توانسته است کشتی ناوگونه خود را به طول یک زمین
فوتبال و به وزن تقریبی 32000 تن بسازد؟ آیا ساخت یک کشتی با دست خالی با امکانات
آن زمان، به گنجایش 494 اتوبوس دو طبقه مسافربری با تصورات ما درباره قدما،
همخوانی دارد؟ براستی چه تعداد جانور و چگونه جمع آوری شدند و در کشتی جایگزینی
شدند؟ آب و غذا چگونه تأمین می شد؟ جانوران وحشی چگونه به سوی کشتی هدایت
شدند؟ باید کار جمع آوری و هدایت حیوانات کاری سخت بوده باشد ولی بهرحال فرمان خدا
باید انجام می شد.
خوشبختانه تحقیق بیشتر در محل، حضور حیوانات را در کشتی یافت شده، تأیید کرد.
کشف مقادیر قابل توجهی فضولات حیوانات که به صورت فسیل در آمده اند و از ناحیه
خسارت دیده کشتی به بیرون رانده شده اند ، فرضیه ما را بیشتر به واقعیت نزدیک کرد.
علاقمندان به کاوش در مورد کشتی نوح بارها و بارها سعی کرده اند به درون کشتی
فسیل شده راه یابند ولی همیشه با توده های عظیم سنگ و خاک نیمه ویران مواجه
شده
اند. در آخرین تلاشها، کاوشگران سعی کردند لایه های گل و لای خشک شده
اطراف کشتی را در هم بشکنند و از میان بردارند تا شاید راهی برای ورود به اتاقکهای
زیرین کشتی پیدا کنند، اما خیلی موفق نبودند. در سال 1991، «گرگ برور» باستان
شناس، بخشی از شاخ فسیل شده جانوری را کشف کرد که از قسمت تخریب شده
کشتی که فضولات حیوانی بیرون ریخته بودند، به بیرون افتاده بود. به تشخیص محققان،
این شاخ که مربوط به یک پستاندار بوده است، مقارن با شاخ اندازی سالانه جانور به
هنگام خروج از کشتی در آنجا رها شده است…
اسکلت فلزی، بدنه چوبی
آزمایشات دانشمندان وجود قطعات آهن را در فواصل منظم و معین در ساختار کشتی
تأیید
کرده است. باستان شناسان با کشف رگه ها و تیرهای باریک آهنی، الگویی ترسیم
کرده اند که حاصل کار به صورت نوارهای زرد و صورتی بر روی کشتی علامتگذاری شد.
آنها همچنین گره ها و اتصالات آهنی محکم و برجسته ای را یافته اند که در 5400 نقطه
کشتی بکار رفته اند.
رادار اسکن از کشتی نوح
به نظر می رسد که تکنولوژی پیشرفته و رشدیافته ای در آن دوران وجود داشته که به هر
حال نوح توانسته از آن بهره مند شود. تکنولوژی و تمدنی که ذهن ما را از تمرکز بر روی
بناها و اماکن منحصر به فرد در نقاط مختلف دنیا به این نقطه از جهان معطوف می کند.
اکتشافات زمانی جالبتر شد که باستان شناسان توانستند طرح مشبکی حاصل از تقاطع
تیرهای فلزی افقی و عمودی بکاررفته در بدنه کشتی بدست بیاورند. تصاویری که نشان
می دهند 72 تیر فلزی اصلی در هر طرف کشتی به کاررفته است. به نظر می رسد که
برای هر چیزی طرح و الگویی وجود داشته است. وجود اتاقها و فضاهای کوچک و بزرگ در
طبقات مختلف، نظریه وجود طرح مهندسی پیشرفته را تأیید می کند.
در طول تحقیقات، بررسیهایی در مورد تعیین طول، عرض و قطر کشتی انجام گرفته
است
که متخصصان را قادر ساخته تا از جزییات کف کشتی، ساختمان و الگوی اولیه و
مواد تشکیل دهنده آن اطلاعاتی بدست آورند. دستیابی به چنین کشفیاتی مبهوت کننده
بود، چرا که در بسیاری از مواقع، درک واقعیت کشف شده از حد تصور خارج بود.
نگرهای کشتی هم کشف شد
بر بلندیهای تپه های اطراف محل کشتی، باستان شناسان چند جسم بزرگ حجیم سنگی
یافتند که در بالای هر کدام سوراخی بزرگ تعبیه شده بود. این اجسام مثلثی شکل
سنگی و نیمه صیقلی، شبیه به لنگرهای کشتی های باستانی بودند که «دراگ» نامیده
می شدند. اینها در واقع ابزاری بودند که به علت وزن زیاد به جای وزنه یا لنگر به هنگام
پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب می شدند. چگونه و با چه نیرویی؟ دقیقاً نمی دانیم ولی
حدس هایی در این زمینه وجود دارد.
No comments:
Post a Comment